Mitä syödä aamiaiseksi?

Mitä syödä aamiaiseksi?

Englantilainen fitness-valmentaja Mike Thurston puhuu videollaan aamiaisesta. Mitä aamulla pitäisi syödä, milloin aamiainen pitäisi nauttia, pitääkö aamiaista ylipäänsä syödä jne.?

Mike kehottaa aivan aluksi heräämisen jälkeen juomaan vettä, koska keho on yön jäljiltä kuivunut jonkin verran.

Helpoin aamiainen on Miken mukaan jonkinlainen juomasekoitus tai smoothie. Juomasta voi tehdä vähä- tai runsaskalorisen, mukaan voi sekoittaa hedelmiä, proteiinihauhetta, kaurahiutaleita, hyviä rasvoja, tässä on rajana vain mielikuvitus.

Miken aamiaisvaihtoehtoja ovat myös kananmunat eri muodoissa, pihvi ja vihannekset (kyllä!), kana ja avocado, kokojyväleipä, savustettu lohi, sardiinit tomaattikastikkeessa, lohta tomaattisalaatin ja pähkinöiden kanssa, kaurapuuro, jossa on proteiinijauhetta ja marjoja ym. Mike valmistaa myös itse leivän päälle laitettavaa proteiinilevitettä mantelimaidosta ja vegaanisesta proteiinijauheesta.

Aamiaisen syöminen ei ole Miken mielestä aina välttämätöntä, ja syöntiä voi myös siirtää myöhemmälle. Jos edessä on raskasta fyysistä työtä, kunnon aamiaisen syöminen on tietysti tärkeää. Treenaaminen ilman aamiaista taas kyllä sopii, mutta jos haluaa tosissaan kehittää voimaa ja lihasmassaa, aamiaisen syöminen ennen treenaamista on suotavaa.

Mike itse juo aamulla ensin vettä ja nauttii sitten hyvää kahvia. Hän syö jotakin vasta muutamaa tuntia myöhemmin ja sitten myöhemmin toisen kerran ennen iltapäivän salitreeniä.

Ks. Mike Thurstonin aamiaista käsittelevä video: