Naisjalkapalloilijoiden voimatreeni

Naisjalkapalloilijoiden voimatreeni

Jalkapallo on yksi nopeimmin kasvavista naisten harrastamista urheilulajeista, tyttöjen ja naisten joukkueita on jo lähes kaikilla vakiintuneilla jalkapalloseuroilla joka puolella maailmaa. Naiset pelaavat tänä kesänä maailmanmestaruudesta kahdeksatta kertaa Ranskassa järjestetyssä turnauksessa. Yhdysvalloilla on aiemmista kisoista kolme mestaruutta, Saksalla kaksi ja Norjalla ja Japanilla kummallakin yksi.

Jalkapalloilijan harjoitteluun kuuluu vuoden ympäri myös pelaamista ja kentällä liikkumista tukevaa voimaharjoittelua. Alla olevassa vlogissa jalkapallolehti fourfourtwon toimittaja Zoe Hardman käy läpi valmentaja Tom Easthamin johdolla tyypillisen Chelsean naisten joukkueen saliharjoituksen. Chelsea on sekä miehissä että naisissa Iso-Britannian johtavia jalkapalloseuroja.

Tom Easthamin suunnittelema ohjelma kehittää voimaa ja tasapainoa koko kehoon. Tämä on erinomainen ohjelmaesimerkki kaikille eteenpäinpyrkiville tyttö- ja naispelaajille!

Chelsean naisten voimaharjoitusohjelma:

1. Soutu vuorikäsin harjoitushihnoilla 3 x 20 (kolme 20 toiston sarjaa)
2. Kyykkyterapiaa 2 x 10, pidä 3 sek. tauko liikkeen alaosassa
3. Romanialainen maastaveto käsipainolla 3 x 10
4. Olkapääkosketukset lankussa 3 x 20
5. Yhden käden käsipainopunnerrus polviltaan 3 x 8-12
6. Takakyykky tangolla 5 x 5
7. Romanialainen maastaveto levytangolla 3 x 8-12
8. Askelkyykky ja punnerrus vastuskumilla 3 x 15-20
9. Lankku 3 x 60-90 sek.

Kokeile Chelsean naisten voimaohjelmaa tai muuntele siitä omanlaisesi!

Ks. naisjalkapalloilijoiden treenivlogi tästä:

Follow FourFourTwo Performance on:

Instagram: http://fft.sm/TfnkQl
Facebook: http://fft.sm/UXATZS
Twitter: http://fft.sm/HcBNn9