Pakaralihasten aktivointi

Pakaralihasten aktivointi

Shaela Shae opastaa tällä kertaa videollaan pakaralihasten aktivointia ennen varsinaista pakara- ja jalkatreeniä. Näin itse harjoituksesta saadaan irti paras mahdollinen teho.

Dynaaminen lämmittely:

1. Jalan heilautus eteen, taakse ja sivulle, muutama 15 toiston sarja molemmilla jaloilla.

2. Pakaroiden putkirullaus – Shaela käyttää itse asiassa lacrosse-palloa, ei putkurullaa, koska pallo on kovempi. Rullaus avaa lihaksia ja vähentää kireyttä pakaroissa. Tehdään myös treenin jälkeen yhdessä kunnollisen venyttelyn kanssa.

3. Pakaran 15 sekunnin mittaiset jännitykset jalka taaksepäin vieden. Jännitys on helpompi suorittaa, jos pitää kiinni pakarasta.

4. Pakarasilta, lisää pakaroiden jännittämistä. Pidä jännitys 15 sekunnin ajan, purista todella pakaroita yhteen.

5. Staattinen kyykkyasento.

6. Jalkojen nosto vatsallaan maaten, lisää pakarapuristuksia! Pidä puristus aina 15 sekunnin ajan.

Avaimia harjoittelussa edistymiseen ovat säännöllisyys, pitkäjänteisyys, suunnitelmallisuus ja oman kehon signaalien kuuntelu.

Kokeile näitä Shaelan esittelemiä liikkeitä ja nauti tuloksekkaasta treenistä!

Ks. Shaelan pakara-aktivointia alla olevalta videolta! Tsemppiä!

 

Facebook.com/theshaelashae
Snapchat: Theshaelashae L