Proteiinipannari munanvalkuaisjauheesta

Proteiinipannari munanvalkuaisjauheesta

Kunto- ja ravintovalmentaja Mikko Ellmén tekee tällä kertaa WellnessMedian katsojille oman reseptinsä mukaisen proteiinipannarin, joka sopii erinomaisesti esimerkiksi aamupalaksi. Pannari on helppo ja nopea valmistaa, kunhan noudattaa Mikon ohjeita.

Toimi näin:

Laita paistinpannu levylle ja levy päälle, ei aivan täysille, ja ala laittaa pannariaineksia sheikkeriin.

Riko sheikkeriin aivan ensimmäiseksi yksi kokonainen kananmuna. Siitä tulee kokonaisuuteen sopivasti rasvaa ja makua. Lisää tämän jälkeen sheikkeriin aineksia seuraavassa järjestyksessä: yksi banaani, 50 g kaurahiutaleita, 15 g munanvalkuaisjauhetta, 15 g herakonsentraattia, 120 g mantelimaitoa ja ripaus suolaa. Sekoita ainekset sauvasekoittimella juoksevaan muotoon.

Laita kuumentuneelle pannulle 10 g rypsiöljyä, kookosöljy sopii myös, oliiviöljy sen sijaan ei maultaan sovi tähän. Kaada seos pannulle ja odota pannarin kypsymistä. Kun pinta alkaa pikku hiljaa kuplia, voit alkaa suunnitella pannarin kääntämistä. Homma onkin sitten valmis noin minuutin lisäpaistamisen jälkeen.

Mikko antaa pannarille loppusilauksen laittamalla sen päälle omenahilloa. Sitten vain syömään. Nam!

Katso ja kuuntele Mikon pannarinvalmistusohjeet alla olevalta videolta!

YouTube: Punttisaaga