Uunikanaa kasvispedillä ja sobanuudeleita

Uunikanaa kasvispedillä ja sobanuudeleita

Vastusharjoittelu- ja ravintovalmentaja Mikko Ellmén tunnetaan erinomaisista ja helposti valmistettavista ruokaohjeistaan. Kunto- ja hyvinvointivalmentajana toimivalla Mikolla on asiakkaina sekä aivan tavallisia kuntoilijoita ja painonhallinassa opastusta tarvitsevia ihmisiä että fitness-lajien kotimaisia huippuja. 

Kanan rintafileitä kypsennetään ensin pannulla ja sen jälkeen uunissa vihannespedillä, jonka muodostaa tällä kertaa paloiksi pilkottu parsakaali. Kana ja vihannekset tarjoillaan sobanuudeleiden eli tattaria sisältävien nuudeleiden kanssa.

Toimi näin:

Laita kiertoilmauuni päälle 180 asteeseen (200 ei-kiertoilmauuni). Laita kanafileisiin suolaa, samoin pilkotuille ja uunipellille asetetuille parsakaaleille. Laita parsakaalit uuniin ja paista sitten kanafileitä kevyesti oliiviöljyssä (noin viisi grammaa per file) pannulla. Kun vihannekset ovat olleet uunissa vartin verran, laita kanafileet jatkamaan kypsymistä uuniin vihannesten päälle. Kypsennä kanafileitä ja vihanneksia yhdessä 10-11 minuuttia.

Laita kanojen kypsyessä nuudelit valmiiksi kulhoon, ja kun olet valmis syömään, kaada niiden päälle kiehuvaa hieman suolattua vettä, jossa ne hautuvat kypsiksi noin viidessä minuutissa. Vaikka olisit varma, että kanafileet ovat täysin kypsyneet, tarkista asia aina myös leikkaamalla yksi file niin, että näet sen kypsyystilanteen kunnolla. Pilko file paloiksi ja sekoita se parsakaalipalojen kanssa nuudeleihin. Mausta annos teriyaki-kastikkeella, oliiviöljyllä ja mustilla seesam-siemenillä. Ja sitten vain syömään!

Facebook: Punttisaaga
YouTube: Punttisaaga
Instagram: @punttisaaga

Ks. vlogi: “Uunikanaa kasvispedillä ja sobanuudeleita”