Ylävartalon treeni – Vinkkejä palautumiseen

Ylävartalon treeni – Vinkkejä palautumiseen

San Antoniossa, Teksasissa  asuva Shaela Shae, 21, on noussut nopeasti yhdeksi somen suosituista fitness-vaikuttajista. Shaela aloitti oman fitness-taipaleensa, kuten hän itse sanoo, 17-vuotiaana ujona ja heiveröisenä lukiolaisena. Suunnitelmallinen fyysinen harjoittelu ja ruokavalion muuttaminen harjoittelua ja kehittymistä tukevaksi tuotti pikku hiljaa hyvää tulosta, ja nykyisin entinen syrjäänvetäytynyt koulutyttö on nuori nainen, joka jakaa muille naisille positiivista elämänfilosofiaansa YouTubessa julkaistavien vlogiensa ja verkkovalmennustensa kautta.

Alla olevassa vlogissa “Upper Body Workout – Tips For Recovery” Shaela kertoo harjoittavansa yläkehon lihakset kolmesti viikossa ja antaa vinkkejä, miten keho sopeutuu näin tiheään treenifrekvenssiin. Hän antaa hyviä yleisiä palautumisvinkkejä, jotka sopivat kaikille treenaajille ja liikkujille lajista ja tavoitteista riippumatta.

Shaelan yläkehotreenit vaihtelevat. Tässä hänen rinta-selkä-olkapäät-ohjelmansa on:

  • Vinopenkkipunnerrus tangolla 4 x 8 (neljä kahdeksan toiston sarjaa)
  • Kulmasoutu tangolla 4 x 10
  • Super-sarja Etunosto levypainolla / Vipunostot sivuille 4 x 10
  • Vinopenkkipunnerrus koneessa 4 x 10
  • Ylätaljaveto laitteessa 4 x 10

Palautumiseen positiivisesti vaikuttavia asioita

1. Riittävä yöuni. Pyri nukkumaan vähintään kahdeksan tuntia yössä. Jos tämä ei aina onnistu, ota ennen harjoituksia pikku nokoset tai meditoi jonkin aikaa rauhoittuaksesi treenia varten.

2. Syö tarpeeksi. Älä pelkää syödä kunnolla, tarvitset koviin treeneihin ja kehittyäksesi energiaa ja rakennusaineita, joita saat monipuolisesta ruokavaliosta. Monet naiset treenaavat kyllä kovaa, mutta kehitystä ei tule liian vähäisen syömisen vuoksi.

3. Tee lihashuoltoa harjoituksen jälkeen. Venyttele ja putkirullaile lihaksia jonkin aikaa treenin jälkeen, se edistää palautumista ja vähentää seuraavan päivän harjoituslihaskipua.

4. Pyri välttämään jatkuvaa stressiä. Pyri rauhalliseen ja tasapainoiseen elämäntapaan, jossa kiire ja stressi eivät ole hallitsevina elementteinä.

Instagram: @_shaelashae
YouTube: ShaeLaShae
www.shaesthetics.com


Ks. Shaelan vlogi “Upper Body Workout – Tips For Recovery”